събота, ноември 14, 2015

АЗ СЪМ СИРИЕЦ



(съвременна сирийска поезия)

Аз съм сириец.
Изгнаник във и вън от моята родина, и
вървя по остриетата на ножовете с потни крака
Аз съм сириец: шиит, друзи, кюрд,
християнин,
и аз съм алауит, сунит и черкез.
Сирия е моята земя.
Сирия е моята идентичност.
Моята секта е аромата на родината ми,
на почвата след дъжд,
а Сирия е единствената ми религия.
Аз съм син на тази земя, както и маслините
ябълките наровете цикориите кактусите ментата гроздето смокините…
Каква полза има от твоите тронове,
твоят арабизъм,
твоите поеми,
твоите елегии?
Ще върнат ли думите ти обратно дома ми
и онези, които бяха убити
случайно?
Ще заличат ли сълзите сайванта на тази земя?
Аз съм син на този зелен рай,
родния ми град,
а днес умирам от глад и жажда.
Голи палатки в Ливан и Аман сега са мое убежище,
но никоя земя с изключение на родната ми
няма да ме нахрани с житата си,
нито всички облаци
в тази вселена
ще утолят жаждата ми.


Youssef Abu Yihea

Превод от английски: Иван Димитров

Първа бележка под линия: често забравяме, че изкуството е най-добрата медия. 

Втора бележка под линия: преводът е набързо направен, приемам предложения за корекции.

Няма коментари: