сряда, декември 09, 2015

Второ издание на "Възможност за остров" на Уелбек






Уелбек за мен е задължителен автор. Защото е майстор. Защото пише в перспектива. Защото е уникален.

Щастлив съм, че най-сетне са преиздали "Възможност за остров". Този роман за мен е много важен, защото с него аз го открих като читател. След това прочетох "Платформата" (самият Уелбек казва, че този роман не е сред постиженията му и е прав). След това бяха публикувани "Елементарните частици", а неотдавна той взе и Гонкур. "Карта и територия" я четох при първото ми посещение в Ню Йорк, тоест в самолета и в първия ден.

Защото това е друго качество на Уелбек, с което превъзхожда адски много писатели: той е много четивен. В същото време е винаги актуален и винаги с тревожен поглед е вгледан напред, в утрешния ден.

Няма какво да кажа. Освен да завърша с финала на стихотворението, което той е вплел в романа.


"Когато любовта е проста,
когато всичко те вълнува-
във времето навярно съществува
възможността за остров."





Няма коментари: